Ik ben gek op tasjes

tasjes

Sommigen lopen in een winkel gelijk naar het sieradenrek, anderen hebben wel duizend paar schoenen. Eigenlijk heb ik niet zo bijzonder veel kleding of accessoires, maar ik ben op de een of andere manier gewoon verzot op tassen. Ik vind gewoon dat ze veel karakter hebben en ze dragen vaak ook bijzondere verhalen met zich mee. In het blogartikel van vandaag laat ik jullie kennismaken met mijn voorraad kleine tasjes (dus dan wel zonder de grote shoppers en dergelijke). Het is trouwens niet op bepaalde categorie of volgorde doen ofzo, maar gewoon door elkaar.

CIMG0129-001

Deze heb ik voor 3 euro bij de Primark gekocht. Hij is niet van allerbeste kwaliteit en vervormt een beetje raar als je er spullen instopt, maar ik vond het wel handig om een iets grotere handtas te hebben en de kleur is heel erg mooi, een beetje koraalachtig.

CIMG0126

Elk jaar met kerst doen ik en mijn nichten en ik het dobbelspel, dit stralende exemplaar heb ik een aantal jaren geleden gewonnen. Hij ziet er op de foto misschien een beetje ordinair uit, maar in het echt is hij redelijk plat en rechthoekig en er zit een vleugje brons in, ideaal voor bijvoorbeeld oud & nieuw!

CIMG0145

Dit was mijn allereerste echte tasje, ik heb hem van mijn nichten gekregen als cadeau na mijn schoolmusical van groep 8. Ik vind het nog steeds een heel handig ding omdat hij eigenlijk bijna overal wel leuk bij staat.

CIMG0147

Ook deze heb ik met het dobbelspel gewonnen, hij komt weer van de Primark. Ik vind de vorm heel bijzonder, het is een soort enveloptasje  maar dan in blokvorm.

CIMG0151

Hij telt niet echt mee, maar ik vond dat hij er toch bij moest. Ik heb hem op mijn negende gekocht op de Tina-dag samen met mijn beste vriendin, ik weet nog dat we er helemaal enthousiast over waren. Eigenlijk heb ik hem daarna nooit echt meer gebruikt, alleen nog een hele tijd als telefoonhoesje, maar om hem nou ook echt om mijn nek te hangen..

CIMG0136

CIMG0143

CIMG0141

Deze heb ik gekocht in met werkweek in Polen (New Yorker), omdat ik de vorm zo bijzonder vond. Misschien is het niet echt goed te zien op de foto, maar het is een soort omgedraaide rechthoek, smal en langwerpig dus. Iets wat je niet zo vaak tegenkomt bij dit soort tassen.

CIMG0114

CIMG0124

Waarschijnlijk kennen de meesten van jullie het inpakpapier van de Albert Heijn wel, deze mini-shopper heeft de print als opdruk! Ik vind hem zo lief, mijn zus had hem een keer voor mij meegenomen toen ze er gratis weggaven. Mijn gymspullen passen er nog net in, maar dan zit ie ook wel echt helemaal vol.

CIMG0137

En tot slot, mijn meest gedragen exemplaar. Het valt me op dat hij nogal beschadigd lijkt, terwijl dat eigenlijk reuze meevalt. Ik heb hem gekocht op een kraampje tegen over de toren van Pisa in Italië, toen ik op vakantie was. Hij is lekker stevig, heeft 2 vakjes en is van echt leer (shame on me, vegetariër!). Ik ben echt heel blij dat ik na twijfel hem toch mee naar huis genomen heb, want ik gebruik hem overal voor.

Heb jij nog een bepaalde verslaving?

Leave a Reply

