Inspiratievolle kiekjes

photo

Ik ben altijd wel op zoek naar leuke plaatjes, voor in mijn agenda, voor op mijn blog.. Omdat ik zelf nog geen professionele camera heb, en omdat ik graag wat rondspeur naar originele dingen, gebruik ik hiervoor meestal het web. Deze keer deel ik met jullie mijn top 3 van favoriete websites.

    jaja  Weheartit

Www.weheartit.com vind ik een hele fijne website om te gebruiken, vaak zetten mensen hier al mooie bewerkte foto’s op van goede kwaliteit, zodat ik me daar niet meer mee bezig hoef te houden. Ook de formaten en verhoudingen zijn fijn, meestal gewoon ietsje breder dan vierkant en minimaal 500×300.

 pinterest_logo-300x225-resized-600Pinterest
Pinterest is vergelijkbaar met Weheartit, alleen deze website bestaat uit verschillende categorieën en heeft ook meer algemenere dingen, zoals eten, een hoop Do It Yourselfs en quotes. Je moet wel even de weg vinden als je hier een account op aanmaakt, omdat ze werken met ‘boards’ en ‘pins’, maar zodra je dat een beetje hebt uitgevogeld is het toch heel handig en slim bedacht!

   tumblr  Tumblr

Als ik op zoek ben naar een plaatje dat specifiek over een bepaald onderwerp gaat en ik kan het nergens vinden, ga ik uiteindelijk ook nog even naar Tumblr. Op Tumblr kun je niet alleen hiervoor terecht, maar eigenlijk voor ongeveer alles, het is namelijk – net als WordPress – een site waarop mensen hun eigen blogs kunnen maken. Ik raad je dan ook aan om altijd naar tags te zoeken in plaats van persoonlijke Tumblrs van mensen helemaal door te gaan scrollen.

Op al deze sites kun je natuurlijk ook zelf (gratis) lid worden en je eigen foto’s posten. Wat ik nog steeds hoop is dat ik over een tijdje in het bezit ben van mijn eigen spiegel-reflex camera, zodat ik ook mijn eigen dingen erop kan zetten.

Welke website gebruik jij het liefst hiervoor?

One thought on “Inspiratievolle kiekjes

  1. Meestal maak en bewerk ik mijn eigen foto’s, maar als ik die niet heb, dan zoek ik gewoon via Google Images en let daarbij of een foto al dan niet vrij gebruikt mag worden.
    Je kunt ook foto’s met je gsm maken en hierop bewerken, levert ook aardige resultaten op.

Leave a Reply

