Music of the moment

tumblr_mkwjreAzZ91ruxtjao1_500

Wat houd ik toch van muziek. Op de fiets, als ik bijna moet gaan slapen, tijdens mijn huiswerk, met onze verdeler op school, ik kan er niet genoeg van krijgen. En wanneer je even lekker gaat shoppen in de stad, of ‘s avonds uitgaat, krijg je natuurlijk ook weer de nieuwste nummers mee. Ik heb om de zoveel weken wel een nummer dat ik moet blijven draaien, geobserdeerd raak ik erdoor. Na een tijdje heb ik er wel weer genoeg van en vind ik weer een nieuwe verslaving, maar meestal krijgen ze wel een vast plekje op mijn Ipod. Vandaag laat ik jullie kennis maken met mijn favoriete muziek van het moment.


Normaal luister ik niet eens zo heel vaak naar dit genre, maar het ritme heeft gewoon iets waardoor ik er naar kan blijven luisteren. Ook hebben ze voor het eerst een nogal ‘hipsterachtig kenmerk’ in de alternatieve hiphop verwerkt. Ik heb wel een beetje het idee dat ze er ook de spot mee drijven, maar ik vind het wel geniaal gedaan. Zelf ben ik pas nog in een tweedehands winkel geweest (ik laat de aankopen nog wel zien in een shoplog) en ben ik graag bezig met het snuffelen tussen de oversized soepjurken en knaloranje hoedjes op zoek naar een te gek item voor mijn kledingkast, maar het is niet zo dat ik het nou heel bijzonder of extra geweldig vind dat mijn kledingstuk al eens eerder door iemand gedragen is, het gaat er uiteindelijk toch om dat je het zelf mooi vindt?


San Cisco is een jonge indie/pop band die afkomstig is uit Australië, ik heb ze een paar maanden terug ondekt en gelijk al mijn vriendinnen van school er verslaafd aan gekregen. Ik heb ze al eens live zien optreden en vind ze echt geweldig. Fred Astaire is een van hun nieuwste nummers, maar ik raad je ook eens aan om het liedje Awkward op te zoeken, hun songs zijn heel vrolijk en ik vind de clips ook heel leuk om te zien.


Hey Jude van The Beatles is natuurlijk al een wat ouder nummer, ik heb laatst een film gezien waar allerlei liedjes van de band in voorkwamen (vergelijkbaar met Mama Mia) en toen heb ik het lied eigenlijk een soort van herondekt. Heel lief en net niet te rustig, past goed bij mij!

Van welk nummer wordt jij nou echt blij?

Leave a Reply

